Tijdelijk! Gratis SEO scan t.w.v. €500

6 Belangrijkste doelstellingen van Internet Marketing

Bijna alle bedrijfseigenaars weten tegenwoordig dat Internet marketing van essentieel belang is, maar niet iedereen begrijpt de eindresultaten die met online strategieën kunnen of moeten worden bereikt. Daardoor kan het voor hen moeilijk zijn om de ROI van hun campagnes te berekenen.
Facebook
Twitter
LinkedIn
Cover van online marketing doelstellingen

Doelstelling #1: Verhogen van de inkomsten

Het voornaamste doel van elke marketingstrategie is uiteindelijk de inkomsten te verhogen, en Internet marketing is daarop geen uitzondering. Wij bieden  tal van mogelijkheden voor elk bedrijf om dit te verbeteren.

 

Door zoekmachine optimalisatie, of SEO, te combineren met Zoekmachine Adverteren(SEA), kan je bedrijf de kansen vergroten dat potentiële klanten je online vinden. En met strategieën als contentmarketing en social media marketing kun je jezelf positioneren als een expert in je vakgebied die ook om zijn doelgroep geeft.

Doelstelling #2: Een merk opbouwen

Internet marketing objectieven bevatten vaak het bouwen van een merk. Dit betekent niet alleen je logo en bedrijfsnaam in de geest van de consument vestigen, maar ook waar je bedrijf voor staat.

 

Bekende merken worden meestal meer vertrouwd door klanten, vooral als ze gepaard gaan met positieve associaties. Het Internet is een geweldig middel om dat vertrouwen op te bouwen, want het heeft een groot bereik en stelt je in staat rechtstreeks contact te leggen met je doelgroep(en).

Doelstelling #3: Verbeteren de lokale SEO

Veel bedrijven die zich richten op het verhogen van de omzet in een bepaald geografisch gebied, richten een groot deel van hun marketing inspanningen op het verbeteren van hun lokale SEO. Dit houdt in dat ze verschillende elementen op hun sites optimaliseren om lokale klanten aan te trekken die op zoek zijn naar de diensten die ze leveren.

 

Hoewel het aantal zoekopdrachten die zowel je bedrijfstak als je stad omvatten ongetwijfeld lager is dan die waarbij alleen een product of bedrijfstype wordt gespecificeerd, hebben die zoekopdrachten de neiging veel meer gekwalificeerd verkeer op te leveren. Als een gebruiker al bedrijven zoekt waar jij bent, is de kans groot dat hij bereid is naar je fysieke vestiging te komen.

Doelstelling #4: Meer gekwalificeerd verkeer

Elke bedrijfseigenaar wil aantallen zien stijgen wat betreft bezoekers aan hun site en landingspagina’s. Die aantallen zijn echter zinloos als het niet de juiste soorten verkeer zijn.

 

 

Niet elke bezoeker van je site gaat tot een aankoop over. Dat is gewoon hoe het werkt en moet geaccepteerd worden. Maar als geen enkele van je site bezoekers een aankoop doet (of contact met je opneemt), trek je waarschijnlijk “ongekwalificeerd” verkeer aan, of bezoekers die niet van plan zijn klant te worden.

 

Door je marketing op specifieke persona’s te richten en te proberen bepaalde gekwalificeerde mensen aan te trekken, kun je de ROI van je marketing inspanningen verhogen – en ook je winst.

Doelstelling #5: Reputatiebeheer

In een tijdperk waarin iedereen met een computer of smartphone zijn mening over bedrijven, producten en diensten kan posten zodat de hele wereld het kan zien, is het belangrijk dat bedrijven een gedegen online reputatie onderhouden. Dit betekent dat je de naam van je bedrijf in de gaten moet houden, sociale profielen moet onderhouden, en naar behoren moet reageren op slechte recensies.

 

Eén slechte recensie betekent niet dat de reputatie van je bedrijf er aan gaat, maar één slechte reactie op een slechte recensie misschien wel. De manier waarop je publiekelijk op klachten van klanten reageert, laat hen (en alle andere huidige en potentiële klanten) zien hoeveel je om hun mening geeft. Maar hoe intimiderend dat ook mag klinken, het enige wat nodig is, is een beetje respect en zorg voor je klantenkring.

 

Voor sommige bedrijven die op dit gebied al fouten gemaakt hebben, is hun doel eenvoudigweg om alle negatieve associaties met hun bedrijf weg te nemen en de klanten te laten zien dat ze hun fouten ingezien hebben. Hoewel de verbeteringen niet van de ene dag op de andere zullen plaatsvinden, en slechte online PR moeilijk weg te werken kan zijn, is het met behulp van onze diensten mogelijk om de schade te herstellen.

Doelstelling #6: Een autoriteiten worden binnen je niche

Elke industrie heeft wel een paar bekende personen of bedrijven waar anderen naar kijken als “leiders” . Ze nemen het voortouw bij nieuwe technologieën en ideeën, en zijn vaak de eersten die nieuwe informatie delen.

 

Helaas is er in elke bedrijfstak maar een bepaalde hoeveelheid ruimte aan de top. De mensen die experts en influencers worden zijn degenen die zich strategisch opstellen om goede raad en informatie te geven, vaak zonder veel zichtbaar winstoogmerk.

 

Zo kan een invloedrijk bedrijf bijvoorbeeld regelmatig blogberichten en artikelen schrijven en delen. Hun CEO en andere top van de bedrijfstop houden misschien hun LinkedIn en andere sociale profielen bij en delen die ook. Het bedrijf kan gratis webinars aanbieden over actueel industrie-nieuws. Al deze inspanningen samen kunnen hen positioneren als een expert, niet alleen in de ogen van andere vakmensen in de industrie, maar ook in de ogen van potentiële klanten.

 

Is het mogelijk om al deze doelstellingen te bereiken?

Het is heel goed mogelijk om al deze doelstellingen te bereiken. Dat gezegd hebbende moet ik ook erbij zeggen dat niemand de toekomst kan voorspellen.

Contact opnemen?

62 Vlaardingweg
3044 CK
Rotterdam