Digital Public Relations (PR)

Digital Public relations image

Digital public relations is briljant voor uw bedrijf. Het zorgt ervoor dat u gezien wordt door de juiste mensen. De mensen die hoogstwaarschijnlijk het product of de dienst willen die het bedrijf verkoopt.

Maar digital public relations kost tijd. Er moet worden gebrainstormd over ideeën en er moet een verhaal of invalshoek worden bedacht die aandacht trekt en ervoor zorgt dat een bedrijf wordt gezien. Er is het uitwerken van het verhaal zelf, het achtergrondonderzoek, de graphics die precies goed moeten zijn en de “krantenkop” die zo boeiend is dat iedereen het wil delen.

De resultaten kunnen fantastisch zijn. Je zou in één dag in de Telegraaf,  en het AD kunnen staan. Maar natuurlijk, bedrijven hebben niet zomaar en ineens het geluk met het krijgen van deze vermeldingen. 

Ze zijn het resultaat van een grondige planning en een goede uitvoering.

Moet uw bedrijf ook “heel spannend” zijn om publiciteit te krijgen? Dat hoeft helemaal niet. Een digital PR-campagne van Webticians kan zelfs “saaiere” sectoren interessant maken voor de juiste doelgroep.

Onze digital public relations (DPR) methodiek

Hoe uw digital PR-campagne zal beginnen

Stap 1:

We bespreken uw doelstellingen

Voordat we beginnen, bespreken we uw doelstellingen. Des te meer we weten over uw doelstellingen, des te beter. Onze digital PR-strategie zal er strak op gericht zijn om u dichter bij die o zo belangrijke doelen te brengen.

Stap 2:

Controle en Audit

We moeten weten wat er al werkt voor uw bedrijf voordat we beginnen met onze Digital PR-campagne. We bekijken uw website en het voorgaande digital PR-werk dat u mogelijk al hebt verricht. We zullen zien wat wel werkt en wat niet. Des te meer we weten, des te beter onze nieuwe strategie wordt. Als we merken dat één soort digital public relations u meer resultaten oplevert dan de andere, dan zullen we al onze aandacht daarop richten. Maar we zullen niet bang zijn om nieuwe dingen te proberen die u, uw vorige bureau of uw bestaande digitale PR-bureau nog niet heeft geprobeerd. Niet elke vorm van digital public relations werkt voor elk type bedrijf. We zullen ons dus niet binden aan een bepaald type totdat we er zeker van zijn dat dit het beste is voor uw zakelijke doelstellingen, niet alleen maar een of ander mooi ijdelheidsproject.

Stap 3:

We onderzoeken uw branche en concurrenten

We willen weten op welke manier andere bedrijven in uw branche digital public relations gebruiken. In het bijzonder willen we weten wat werkt voor uw concurrenten. Als zij aandacht krijgen in de pers, willen we dat weten. Als ze product outreach gebruiken, willen we dat zien. Als ze links opbouwen met behulp van data outreach, dan willen we die vinden. Door hun digital PR-campagnes te analyseren, kunnen we achterhalen voor welke vormen van outreach uitgevers openstaan. We identificeren de soorten links die op een natuurlijke wijze zijn verdiend en de links waarvoor betaald is. Misschien kunnen we zelfs vaststellen welk bureau voor contentmarketing ze hebben ingeschakeld. Na dit onderzoek creëren we een Digital PR-strategie waarmee uw campagnedoelstellingen worden verwezenlijkt.

Stap 4:

We creëren een nieuwe Digital PR-strategie

Nadat de doelstellingen van uw bedrijf bekend zijn, uw content geaudit is en we weten wat werkt voor uw industrie. Dan is de vraag: gaan we een nieuwe digitale PR-strategie opstellen? In deze fase weten we welke soorten content we willen gebruiken en welke verhalen en benaderingswijzen het beste zullen werken. Vervolgens stellen we een werkkalender op en werken we die af. We zullen ons volledig richten op het werken met journalisten of misschien alleen met bloggers. We kunnen binnen uw branche blijven, of werken met verwante branches om een ander - maar betrokken - publiek te bereiken. We kunnen wat tijd besteden aan één groot project, in plaats van maandelijkse verplichtingen. Hoewel het langer kan duren voordat dit resultaten oplevert, zijn die resultaten vaak veel beter dan de resultaten die maandelijkse projecten opleveren. Zodra we de juiste inhoudelijke benaderingswijze hebben gevonden, gaan we op zoek naar de juiste uitgevers om mee te publiceren.

Stap 5:

We werken met belangrijke uitgevers

Prachtige content levert alleen schitterende resultaten op als het op de juiste plaatsen verschijnt. De Mona Lisa zou niet zo'n goede reputatie hebben als deze in iemands logeerkamer werd opgehangen. Wij besteden tijd aan het onderzoeken, vinden en overeenkomen van plaatsingen met uitgevers die websites hebben waar uw doelgroep regelmatig aanwezig is. Deze soorten uitgevers kunnen variëren van mainstream media tot kleinere persoonlijke bloggers. Vermeldingen in de mainstream media zijn zeer waardevol, vooral vanuit het oogpunt van zoekmachineoptimalisatie (SEO). Maar ook kleinere websites zijn waardevol omdat zij vaak een vaste groep lezers hebben die regelmatig terugkeren en zeer betrokken zijn.

Stap 6:

Het bereiken van uw doelstellingen

Binnenkort zult u de resultaten zien van ons harde werk en van uw vertrouwen in ons. Digital PR-campagnes leveren niet van de ene op de andere dag succes op, maar uw merk zal de komende maanden en jaren profiteren van een grotere naamsbekendheid, meer verkeer en een steeds hogere omzet. Wij helpen u om uw doelstellingen te bereiken. Wanneer we dat doen, helpen we u nog grotere doelen te stellen en een nieuwe strategie te ontwikkelen om u te helpen ze te bereiken. Als u uw bedrijf uitbreidt, zullen wij uw Digital PR-strategie kunnen uitvoeren. Binnenkort zult u de resultaten zien van ons harde werk en van uw vertrouwen in ons. Digitale PR-campagnes leveren niet van de ene op de andere dag succes op, maar uw merk zal de komende maanden en jaren profiteren van een grotere naamsbekendheid, meer verkeer en een steeds hogere omzet. Wij helpen u om uw doelstellingen te bereiken. Wanneer we dat doen, helpen we u nog grotere doelen te stellen en een nieuwe strategie te ontwikkelen om u te helpen ze te bereiken. Als u uw bedrijf uitbreidt, zullen wij uw digitale PR-campagne afstemmen op die ambities.

Links, moreel & Multicultureel.

Waarom we anders zijn

Wij vinden dat wij anders zijn dan andere online marketing en  digital public relations-bureaus, wij informeren u van tevoren over wanneer u zaken met ons kunt doen en wanneer niet.

Ervaren

Uw Digital PR campagnes worden door ervaren strategen en content specialisten uitgevoerd. Met een heel

Niet Uitbesteden

Alle diensten worden door onze eigen betrouwbare experts uitgevoerd. We besteden nooit diensten uit.

Geen Valse Beloften

Het is altijd leuk om nieuwe klanten te mogen helpen. Maar doen u geen beloften die we niet waar kunnen maken.

Juiste contacten

We hebben de juiste contacten in de media om uw doel, bedrijf of organisatie naar behoren te promoten.

Vragen

Meest Gestelde vragen over Onze Digital PR diensten

Kunt u geen antwoord vinden op uw vraag? Bezoek de FAQ pagina or bel ons gewoon. 

Digital public relations is een vorm van digitale marketing die bedrijven promoot door inhoud waarin zij voorkomen - of die door hen is gemaakt - te laten publiceren door journalisten, bloggers en influencers.

  • Als uw bedrijf niet bekend is, heeft u digitale PR nodig.
  • Als uw bedrijf zijn marktaandeel moet vergroten, hebt u digitale PR nodig.
  • Als uw bedrijf net is begonnen en iets geweldigs te zeggen of te delen heeft, dan heeft u digitale PR nodig.

 

Digital PR is digitale persrelaties. Het is persrelaties voor het internet.

In tegenstelling tot traditionele PR, die ongelooflijk duur, vaag en moeilijk te meten kan zijn, is digitale PR betaalbaar en toegankelijk voor iedereen.

Traditionele PR-bureaus werken met grote media-organisaties, zoals bedrijven voor gedrukte media als het AD en De Telegraaf.

Digital PR-bureaus, zoals het onze, werken met duizenden verschillende websites op het internet - inclusief de websites voor een  van de netgenoemde printmediabedrijven. Omdat we met honderden websites hebben gewerkt, hebben we een enorme database met contacten die we kunnen gebruiken om de perfecte website en invalshoek voor uw bedrijf te vinden, wat u ook verkoopt of promoot.

Digital PR is ook niet beperkt tot een beperkt aantal websites.

Websites die gerelateerd zijn aan de branche van uw bedrijf zijn net zo belangrijk - zo niet belangrijker - dan generieke websites die elk stuk plaatsen dat u hen stuurt. Verwante websites helpen uw website om bovenaan in Google te komen. Ze worden ook gelezen door de mensen die u probeert te bereiken.

Een bedrijf dat een nieuw assortiment boormachines lanceert, zal eerder succes hebben met een vermelding op websites uit de bouwsector dan op algemene nieuwswebsites zoals Nu.nl of Nieuws.nl.

Een startup die een nieuwe beleggingsapp lanceert, zal meer succes hebben bij het vinden van zijn eerste klanten door te publiceren op kleinere persoonlijke beleggingsblogs - zoals Monevator, dat een middelmatig groot, maar zeer betrokken publiek heeft - dan op een grote tech-nieuwswebsite waar app-lanceringsartikelen tientallen keren per dag verschijnen.

Digital PR kan ook het werken met zeer invloedrijke mensen op sociale mediasites omvatten (d.w.z. influencer marketing).

Onze Digital PR diensten brengen uw bedrijf en merk onder de aandacht van niet zomaar iedereen, maar van de mensen die de grootste kans hebben om te converteren - uw doelgroep.

Wij richten ons op de websites die zij het meest bezoeken. Maar net zoals u er een hekel aan zou hebben als uw vriend Johan zijn nieuwste "nee, het is geen piramidespel" piramideproducten op uw barbecuefeest zou aanprijzen, vindt niemand het leuk als hun favoriete website een slecht verhulde advertorial publiceert die schreeuwt "ze hebben me betaald om dit te zeggen".

Dus hoe zorgen we ervoor dat u gezien wordt op een manier waarbij uw doelgroep betrokken wenst te zijn?

Digitale PR is gebouwd op verhalen. Mensen worden niet onderwezen of vermaakt door te lezen hoe goed uw service is of hoeveel toeters en bellen uw nieuwe product heeft. Ze worden opgeleid en vermaakt door verhalen en nuttige informatie.

Een artikel in The Mirror kan worden getiteld "De beste plaatsen voor een stedentrip in Schotland", maar het is echt reclame voor de nieuwste aanbiedingen van een reisbureau. Er is een verhaal, maar het is niet de content van de pagina. Het is het verhaal dat de lezer in zijn hoofd schrijft.

Ze fantaseren over de groene heuvels en kronkelende wegen van de Schotse Hooglanden. Ze stellen zich voor hoe vredig het is en hoe vredig zij zullen zijn. Ze stellen zich voor dat ze over de Royal Mile naar Edinburgh Castle lopen, zich onderdompelend in de geschiedenis waarin ze zullen zijn ondergedompeld tegen de tijd dat ze naar huis terugkeren.

Het voordeel voor het bedrijf dat opdracht geeft voor het stuk, is dat er over hun merk - en niet dat van hun concurrenten - wordt gesproken en dat er een link naar hen wordt gelegd.

Een artikel op de blog van een personal trainer kan gaan over "Vijftien stretchoefeningen voor een rustige ochtend", maar het is eigenlijk een reclame voor een onlangs gelanceerde mindfulness app.

Het verhaal van dit stuk is niet de lijst van stretchoefeningen die iemand kan doen. Het is het beeld van een betere gezondheid waarin de lezer zichzelf ziet aan het eind van het stuk.

Het voordeel voor het bedrijf dat het stuk schrijft (of sponsort) is dat het deze lezers zijn - degenen die direct op zoek zijn naar fitnessadvies - die de meeste kans hebben om de app te downloaden die in de blogpost wordt genoemd.

Omdat mensen in toenemende mate ongevoelig worden voor traditionele reclame, bieden onze Digital public relations-diensten een oplossing voor dit probleem door in plaats daarvan verhalen te vertellen.

Afhankelijk van de grootte van uw campagne, kunt u een of meer Digital PR-Specialisten in uw Marketing Team hebben.

We doen ons best om nieuwe klanten te helpen met specialisten die al eerder in dezelfde branche hebben gewerkt. We hebben met honderden verschillende bedrijven gewerkt - maar zelfs bedrijven in dezelfde branche hebben vaak een verschillende aanpak nodig. Dus onze strategie is altijd uniek voor het bedrijf waarmee we werken.

Uw aangewezen specialisten zullen zoveel mogelijk tijd besteden aan het bestuderen van uw industrie. We hebben klanten die ons vertellen dat ons team meer expertise heeft in hun industrie dan zijzelf - geen grap. Het is ons doel om te klinken als een lid van uw Sales Team.

Een toegewijde Project Manager zal toezicht houden op uw campagne. Hij of zij is uw vertegenwoordiger en het enige contactpunt met het team.

Als u naast digitale PR nog andere diensten hebt lopen - zoals SEO of SEA - zorgt deze centrale Project Manager ervoor dat uw hele campagne wordt gebundeld en strak geïntegreerd.

Een Project Manager zal uw digitale PR-campagne beheren.

Het is zijn/haar verantwoordelijkheid om uw vertegenwoordiger aan de binnenzijde te zijn. Ze geven maar om één ding: het bereiken van uw doelstellingen. Zij zullen ook uw enige aanspreekpunt zijn.

In plaats van e-mails van vijf verschillende mensen tegelijk te moeten doorworstelen, komen al onze vragen en verzoeken via één persoon: uw Project Manager.

Uw Project Manager zal u regelmatig op de hoogte houden. Hij zal u e-mailen of bellen, afhankelijk van uw voorkeur. Wanneer ze dat doen, gebeurt dat op een tijdstip dat past in uw schema, wat betekent dat u niet onverwachts telefoontjes krijgt die al uw tijd in beslag nemen.

Elke maand sturen ze u een rapport. In tegenstelling tot andere bureaus, worden onze rapporten niet geëxporteerd van een goedkope rapportagesoftware. Wij maken elke maand nieuwe rapporten. Elk rapport legt uit waar we aan gewerkt hebben, waarom we het gedaan hebben en de resultaten.

Digital PR is geen snelle oplossing voor het verhogen van traffic, leads of sales.

Digital PR is een langetermijnproject dat het bereik en het marktaandeel van een bedrijf vergroot. Deze twee dingen gebeuren niet van de ene dag op de andere.

Normaal gesproken krijgen we binnen een maand nadat we met digital PR-werk zijn begonnen al aandacht, maar u moet verwachten dat u binnen de eerste zes maanden van uw campagne resultaten ziet. Deze resultaten zullen zich in de loop van de tijd steeds verder uitbreiden.

Als u onmiddellijk meer verkeer en conversie wilt zien, raden wij u andere manieren van adverteren aan, zoals search engine advertentie diensten.

Het is niet onze bedoeling om mensen ongelukkig te maken. Omdat al onze klanten een doorlopend kortetermijncontract hebben, hebben we geen toekomst als we ontevreden klanten hebben!

We laten onze klanten liever overtuigen door het succes van onze diensten dan dat we ze vastzetten met lange contracten en advocaten.

We zijn gevestigd in Rotterdam maar kunnen u in heel Nederland van dienst zijn.

Wilt u beter met uw publiek communiceren? met onze

kunnen we u helpen.