Influencer marketing draait om kwaliteit, niet om kwantiteit. Hoewel een groot publiek vaak op het eerste gezicht doorslaggevend is, zijn de aantallen niet het enige dat van belang is bij het identificeren van influencers. Om de beste influencers te vinden, is het nodig om een beetje dieper te graven. Onze eigen software vergelijkt het publiek van influencers met het doelpubliek van het merk; op deze manier stellen we altijd iemand voor die geschikt voor u is.
Verschillende merken zullen verschillende soorten influencers willen benaderen, afhankelijk van hun doelstellingen. Sommigen zullen op zoek zijn naar relatief kleine influencers die een enorme invloed hebben in een niche-sector, terwijl anderen op zoek zullen zijn naar degenen met een zo groot mogelijk bereik.
Door het gebruik van relevante statistieken voor het type influencer dat nodig is voor de campagne, vindt Webticians elke keer de juiste influencers. We doen dit door het monitoren van de demografische gegevens van het publiek van de influencer, engagement rates, verkeer, sociale tractie, volgers, interesses en nog veel meer.