Uw SEA uitbesteden. 6 goede redenen om het toch wel te doen.

Wanneer u beslist om een SEA-reclamecampagne te voeren, moet u een cruciale keuze maken: moet u SEA uitbesteden of het juist in-house doen?
Facebook
Twitter
LinkedIn
Foto voor SEA uitbesteden blog

Bij Webticians, geloven we dat SEA uitbesteden de beste oplossing is voor de meeste bedrijven.

De meest overtuigende reden is dat wanneer u SEA uitbesteedt, u toegang krijgt tot een team van experts met een bewezen staat van dienst.

 

Bureaus voeren campagnes met de nieuwste tools en technieken om verkopen binnen te halen zonder dat u er iets voor hoeft te doen.

 

Met betere campagnes verdient u sneller, en verspilt u geen geld aan ineffectieve advertenties.

 

 

Er zijn enkele situaties waarin het een goed idee is om in-house te blijven. Overweeg dit als u een SEA-expert in uw team heeft, of als uw budget zo klein is dat het geen zin heeft om een bureau in te huren. In alle anderen gevallen moet op zijn minst denken aan het uitbesteden van uw SEA. 

Dit is waarom

1. SEA uitbesteden zorgt voor ervaring en expertise

Wanneer u advertenties uitbesteedt, krijgt u toegang tot ervaren SEA-experts zonder dat u er zelf één hoeft in te huren. U beschikt over een professioneel team om goed presterende campagnes voor uw bedrijf te creëren.

Deze teams hebben meestal:

  • Kennis van verschillende SEA-advertentieplatformen.
  • Inzicht in de beste strategieën om verschillende doelen te bereiken.
  • Expertise over hoe het beste rendement te halen uit advertentie-uitgaven.
  • Een geschiedenis van SEA-advertentiesucces.
  • Toegang tot geweldige copywriters die effectieve advertenties kunnen schrijven.
  • Een team van ontwerpers die geweldig uitziende advertenties en landingspagina’s bouwen.
  • Technische experts die tracking op uw website kunnen instellen.

Bedenk eens hoeveel het zou kosten om een team met dit soort expertise in te huren. Het is onbereikbaar voor de meeste kleine of middelgrote bedrijven.

Zij zullen een grondige audit uitvoeren van alle bestaande SEA campagnes, en met frisse ideeën komen.

Ja, je zou een beetje geld kunnen besparen door je marketingstagiair advertenties te laten uitdraaien in hun vrije tijd. Maar dit is zelden de beste manier om uw bedrijf op te bouwen.

2. SEA uitbesteden kan kosteneffectief zijn

Ondernemers aarzelen vaak om SEA uit te besteden vanwege de extra kosten in vergelijking met het in-house te doen.

Het bedrag dat u uitgeeft omvat de kosten voor het betalen van een SEA-team om uw campagnes uit te voeren, en de prijs van de advertenties. Als ondernemer is het niet meer dan normaal dat u zich afvraagt of u deze kosten aan uw budget moet toevoegen.

Het uitbesteden aan het juiste bureau van SEA-reclame om een campagne te voeren kan een kosteneffectieve manier zijn.

  1. U bespaart op arbeidskosten.
  2. U zult betere resultaten krijgen met hetzelfde budget.
  3. Je zult sneller verkopen binnenhalen.
 
 

Laten we eerst eens kijken naar de arbeidskosten wanneer u niet doen aan SEA uitbesteden.

 

Als u in-house SEA doet, moet iemand in uw team de tijd nemen om uw campagnes uit te voeren. Dit zal werknemers afleiden van de taken waarvoor u ze hebt ingehuurd. Als de persoon geen SEA-advertentie-expert is, zult u ze niet effectief gebruiken.

Het alternatief is het inhuren van een specialist om uw campagne te voeren. Dit is duur, en riskant als u onervaren bent met advertenties en niet weet of u rendement zult halen.

Naast het beheer van de campagne, zijn er vele andere arbeidskosten verbonden aan SEA-advertenties. U zult iemand moeten vinden om:

  • Om overtuigende advertentieteksten te schrijven
  • In het oog springende afbeeldingen of ontwerpen te creëren
  • Landingspagina’s bouwen die converteren.
  •  

Het inhuren van een bureau geeft u direct toegang tot alle bovengenoemde expertise. Het bureau dekt alle extra kosten.

Ineffectieve advertenties zijn duur. De kosten van de kliks lopen ook op.

 

Als u niet weet wat u doet, zult u al snel uw advertentiebudget erdoorheen jagen in het proces om te leren wat wél, en wat niét werkt. Het kan weken of zelfs maanden (en duizenden euro’s) duren voordat je een effectief systeem hebt.

  • Het richten van advertenties op een algemeen publiek omvat mensen die misschien op uw advertentie klikken, maar waarschijnlijk niet bij u zullen kopen.
  • Onrendabele advertenties die een hoge kostprijs per klik hebben maar een laag conversiepercentage.
 
 

Niet alleen zullen uw advertentie-uitgaven hoog zijn, maar u zult ook omzet mislopen door ineffectieve campagnes.

 

Uw SEA uitbesteden zal ook dit voorkomen.

 

SEA uitbesteden zorgt ervoor dat u sneller kunt beginnen met verkopen

SEA-campagnes zijn een uitstekende manier om meteen te beginnen met het opbouwen van sales. De resultaten komen veel sneller dan andere digitale marketingvormen zoals SEO – als u weet weet wat u doet.

Er is een element van vallen en opstaan bij het voeren van eender welke campagne, zelfs die geleid door een online marketingbureau. Maar experts weten hoe ze zich snel moeten concentreren op wat werkt. Zij hebben ruime ervaring met het gebruik van SEA-netwerken om verschillende marketingdoelstellingen te bereiken.

Campagnes die door niet-deskundigen worden beheerd, zullen trager resultaten opleveren – als ze dat al ooit doen.

3. SEA Uitbesteden aan een bureau helpt u een positieve ROI te krijgen

U moet altijd streven naar een positief rendement op de advertentie-uitgaven. U wilt meer geld verdienen per klant dan de kosten om ze binnen te halen.

 

Het is mogelijk om een positief rendement te halen uit SEA-advertenties, maar het is niet gemakkelijk. Het targeten van de verkeerde mensen of het gebruik van ondoeltreffende aanbiedingen zal uw kosten per conversie doen stijgen, waardoor het moeilijk wordt om winst te genereren.

 

SEA-bureaus weten dit, en ze kennen ook strategieën om de kosten per acquisitie naar beneden te krijgen. Ze graven diep in de data om te zien wat wérkt en wat niét. Zij hebben de ervaring en kennis om zich snel aan deze bevindingen aan te passen.

 

De meeste bureaus gebruiken een prijsmodel dat een percentage van de totale advertentie-uitgaven betreft. Bij Webticians is dat slechts  12%.

 

Wanneer u besparingen op personeelskosten, de prijs van tools en effectievere campagnes in overweging doorvoert, is het makkelijk te zien hoe u ROI kunt genereren – ondanks de extra kosten van het inhuren van een bureau.

4. SEA bureaus volgen de trends op de voet

SEA is een relatief nieuw veld, en de meest effectieve strategieën veranderen voortdurend. Wat de ene maand werkt, kan in een andere maand niet werken omdat trends veranderen en de kosten per klik fluctueren.

 

Zo voegde Instagram in 2019 winkels toe waarmee gebruikers direct vanuit het platform kunnen afrekenen. Het werd mogelijk om gebruikers naar deze winkels te leiden met behulp van advertenties.

 

In maart 2020 daalden de klikkosten als gevolg van COVID-19, om later in het jaar (althans in de VS) tijdens de presidentsverkiezingen de pan uit te rijzen.

 

Er zijn ook technologische veranderingen om voor te blijven. Aanpassingen aan het besturingssysteem van Apple’s iPhone die begin 2022 worden verwacht, zullen waarschijnlijk van invloed zijn op Facebook SEA-campagnes.

 

Andere veranderingen zijn de toenemende waarde van videoadvertenties, de mogelijke introductie van Facebook-groepsadvertenties en aanpassingen in de targetingopties.

U bent zich waarschijnlijk niet bewust van deze factoren – maar als u SEA uitbesteedt, zal uw campagnemanager dat zeker zijn.

 

Zij zullen hard werken om strategieën op te zetten die ervoor zorgen dat de verkoop blijft komen.

 

Het kan moeilijk zijn om op de hoogte te blijven van deze trends als u uw SEA in-house doet. Heeft u tijd om uw bedrijf te beheren, een SEA-campagne te runnen, en de laatste trends te checken? Waarschijnlijk niet.

5. SEA bureaus hebben geavanceerde tools voor uw campagnes

Er is veel SEA software beschikbaar om de effectiviteit van SEA-campagnes te verhogen. Maar de kosten van deze tools zullen snel oplopen als u advertenties in-house uitvoert.

 

Een van de meest populaire SEA tools is SEMRush. Het is een zeer nuttig instrument dat campagnemanagers toelaat om trefwoorden en concurrenten te onderzoeken, de positie van uw SEA advertenties te volgen, en nog veel meer.

 

Maar het begint bij €119 per maand, en de kosten stijgen snel als je meer functies en gebruikers toevoegt.

 

En dat is nog maar één voorbeeld van een hulpmiddel. Er is ook software beschikbaar voor:

 

Advertentie Optimalisaties: MagicX

MagicX is een advertentie optimalisatie platform dat werkt op de meest populaire SEA netwerken. Het bevat functies voor het creëren van doelgroepen, het lanceren van advertenties, het optimaliseren van biedingen, en het schalen van uw campagne. Het begint bij €49 per maand.

 

 

Campagne Management: Wordstream

Wordstream heeft functies die het gemakkelijk maken om uw verschillende SEA-accounts te beheren, biedingen te beheren, zoekwoorden te identificeren en te onderzoeken, conversies bij te houden, en advertenties te optimaliseren. De software begint bij €49 per maand.

 

 

Landingspagina’s bouwen: Unbounce

Unbounce is een landingspagina-tool waarmee je geweldig uitziende, effectieve landingspagina’s kunt maken om te gebruiken in je campagnes. Het begint bij €80 per maand.

 

En er zijn vele andere hulpmiddelen die u kunt gebruiken. U moet ook tijd besteden om precies uit te vinden wat deze producten voor u kunnen betekenen. Dit is geen sinecure wanneer u nog andere taken hebt.

 

 

U hebt geen SEA-management-tools nodig om een campagne te voeren. Maar er geen toegang toe hebben zal uw campagnes meestal minder effectief maken.

 

Online marketingbureaus betalen al voor de beste software die beschikbaar is. Ze gebruiken de tools dagelijks bij het uitvoeren van campagnes voor klanten, én ze weten hoe ze het meeste uit elke tool kunnen halen.

6. SEA uitbesteden laat u focussen op wat u het beste doet

Hoewel Facebook en Google Ads (voorheen AdWords) het gemakkelijk maken om een campagne te starten, is het ingewikkeld om een effectieve campagne op te zetten die tegen lage kosten klanten aantrekt – vooral als SEA niet uw specialiteit is.

 

Uw SEA campagne beheren is hard werken en er zijn veel bewegende onderdelen bij betrokken. Het is gemakkelijk om een ton aan geld te verkwisten en beginners zullen veel fouten maken.

 

De extra last van het runnen van een campagne zal u afleiden van de dingen die er toe doen, of dat nu focussen is op andere delen van uw bedrijf of uw kostbare tijd.

 

Tenzij u bereid bent om er veel tijd in te steken, wees dan op uw hoede om zelf een SEA-campagne op te starten.

 

De bovengenoemde voordelen tellen alleen als u het juiste bureau kiest om uw SEA-campagnes te beheren. U moet op zoek naar een betrouwbaar team met expertise en een bewezen staat van dienst. Wilt u uw SEA uitbesteden? Neem dan contact met ons op. 

Contact opnemen?

62 Vlaardingweg
3044 CK
Rotterdam