Social media management is een van de meest uitbestede eisen voor veel merken, en uit onderzoek blijkt dat 80% van de bedrijfsleiders het erg belangrijk vindt om extra te investeren in social media marketing. Social Media is een cruciaal onderdeel van elk succesvol bedrijf geworden en de voordelen zijn eindeloos, van het vergroten van de naamsbekendheid, het genereren van nieuwe leads en het leiden van meer verkeer naar uw website.
Veel merken hebben echter geen interne teams die groot genoeg zijn om een kwalitatief hoogstaande sociale-mediastrategie uit te voeren.
Naarmate een bedrijf groeit, zult u misschien een aantal diensten moeten uitbesteden, want merken moeten bij hun doelpubliek onder de aandacht en actief blijven. Door uit te besteden aan een bureau kunnen bedrijven gebruik maken van verschillende kanalen en expertise, met de zekerheid van een positief rendement op investering (ROI). Deze blog schetst en onderzoekt de 6 voordelen social media uitbesteden.
1: Social media uitbesteden bespaart uw bedrijf tijd
Tijd is meestal de nummer één reden waarom bedrijven werk uitbesteden, bij sociale media vereist het constante aandacht en gaat het niet alleen om het plaatsen van inhoud, maar ook om het strategisch plannen van inhoud en het in contact treden met doelgroepen. 42% van de consumenten verwacht binnen een uur een reactie op sociale media, wat duidelijk maakt hoe goed u op de hoogte moet zijn van sociale-mediaberichten, want sociale berichtgeving moet voortdurend in de gaten worden gehouden.
Door social media uitbesteden, krijgen bedrijfseigenaren en personeel meer tijd om zich op andere vitale onderdelen van hun organisatie te concentreren. Door uw sociale media-activiteiten aan een online marketingbureau over te laten, kunt u uw werknemers de tijd geven om zich op andere taken te concentreren. Door samen te werken met een bureau zal dit bureau de verantwoordelijkheid op zich nemen voor het plannen en uploaden van inhoud voor de sociale media en voor het controleren en analyseren van de campagnes.
Bij Webticians hebben wij maandelijkse “creatieve sessie”-gesprekken met onze klanten, zodat wij hun marketingstrategie voor die maand of dat kwartaal kunnen doornemen en kunnen zien hoe wij hen kunnen helpen hun ideeën in doeltreffende campagnes om te zetten. Afhankelijk van het pakket van de klant krijgen zij dan wekelijkse/tweewekelijkse gesprekken en rapporten om het succes van hun actieve campagnes te bespreken.
2: Social Media uitbesteden is kosteneffectief
social media uitbesteden aan een bureau kan de totale kosten drukken doordat er geen personeel hoeft te worden opgeleid of geen nieuw talent hoeft te worden aangeworven. Het kan een uitdaging zijn om voltijds marketingpersoneel te behouden, omdat zij een gebrek aan diversiteit vinden in het werken met één enkel merk. Het voortdurende proces van vervanging van personeel en opleiding brengt veel kosten met zich mee, terwijl men door uit te besteden aan een agentschap voor socialemediabeheer beschikt over verfijnde diensten die vanaf maand 1 klaar zijn voor uitvoering.
Hier bij Webticians worden wij, wanneer we nieuwe klanten aannemen zeer gedreven om goed te presteren zonder dat we onze motivatie hoeven op te krikken met incentives of bonussen. We werken in een snel tempo, met precisie, en dat kan ertoe leiden dat uw campagnes in korte tijd resultaat opleveren.
3: Samenwerken met experts
Social media uitbesteden geeft uw merk de kans om samen te werken met deskundigen van de industrie. Onze teamleaden hebben een verleden met vooraanstaande online marketing bureau’s gewerkt, ze gespecialiseerd zijn in verschillende accounts, meerdere bedrijfstakken en merken, en een brengen breed spectrum aan expertise met zich mee. Social Media Marketing evolueert voortdurend. Door uit te besteden aan een bureau hoeft uw bedrijf uw werknemers dus niet voortdurend bij te scholen.
Online marketing bureau’s zoals Webticians hebben specialisten in dienst, wat betekent dat zij een uitgebreide kennis en ervaring hebben. Zij weten hoe zij zich specifiek op een publiek moeten richten in plaats van op een hele stadspopulatie, zodat u hoogwaardige kliks krijgt, die op hun beurt nieuwe potentiële klanten kunnen opleveren, wat een hoge conversie en verkoop garandeert. Dankzij hun deskundigheid kan een bureau voor socialemediabeheer campagnes van hoge kwaliteit produceren, terwijl het de resultaten en bevindingen constructief kan controleren en analyseren. Kunnen snel zien of de campagnes werken of dat ze aangepast moeten worden om de gewenste resultaten te krijgen.
Als bedrijfseigenaar of iemand die de hele tijd met het merk bezig is, zit hij/zij soms te dicht op de huid, waardoor hij/zij cruciale details over het hoofd zou kunnen zien die een verschil kunnen maken voor de groei van het bedrijf. Door het uit te besteden, zullen zij een frisse kijk hebben, en met een frisse blik naar de social media marketingstrategie van het bedrijf kijken, wat inzichtelijke details zou kunnen opleveren die meer inkomsten zouden kan genereren. Alle bureaus zullen met hun klanten beginnen door een audit uit te voeren, die zal laten zien welke gebieden het goed doen, maar ook fouten en gebieden om te verbeteren aan het licht kan brengen.
4: Social media uitbesteden zorgt voor frisse ideeën en content
Wanneer u voor een merk werkt en dat al heel lang doet, kan het moeilijk zijn om de dingen vanuit het perspectief van een nieuwe klant te zien. Een extern bureau kan de tijd nemen om uw merk en uw bedrijf te leren kennen en tegelijk een frisse kijk geven.
Door het socialemediabeheer uit te besteden krijgt u een frisse blik en frisse ideeën voor uw campagnes, wat het bereik en de engagement zal vergroten. Aangezien marketingbureaus met een groot aantal klanten in verschillende sectoren werken, brengen zij ervaring en kennis mee naar uw campagnes. Bovendien zijn de bureaus op de hoogte van de opkomende trends in contentmarketing en kunnen zij de komende trends in uw bedrijfstak voorspellen en er ideeën voor uitdenken.
5:Social mediauitbesteden levert u doeltreffende resultaten op
Waarom zou u uren van uw eigen tijd besteden aan het doorlopen van verschillende digitale marketingcampagnes met weinig resultaat? Door een professional aan boord te halen met de ervaring en kennis die dit werk voor u doet, zult u betere resultaten bereiken. Veel bedrijven erkennen niet de volledige kracht die social media marketing heeft, als ze dat verwaarlozen lopen bedrijven het risico achterop te raken bij hun concurrenten.
Wanneer u een bureau voor social media management inhuurt, bent u ervan verzekerd dat uw investering op de juiste plaats is. Het marketingbureau zal zich er namelijk alleen op richten om ervoor te zorgen dat u meer business krijgt en de resultaten waarvoor u betaald heeft, plus meer. U bespaart tijd en geld terwijl u het bedrijf laat groeien met deskundigen aan boord. Door uw digitale marketing aan een bureau uit te besteden, verhoogt u de Return on Investment (ROI) van uw bedrijf, en het talent van het bureau zorgt ervoor dat uw investering niet voor niets is geweest. Als online marketingdeskundigen besteden de teams van de bureaus tijd aan het aanleren van nieuwe vaardigheden en het verbeteren van hun technieken in overeenstemming met de laatste ontwikkelingen.
Wij hebben heeft een hoog succespercentage van ROI voor onze klanten, wij zijn meer wetenschap dan kunst, wij bedenken, conceptualiseren, creëren en brainstormen. Wij selecteren doelgroepen tot op de graad nauwkeurig en creëren goed geïnformeerde, gepersonaliseerde en impactvolle campagnes. Gemiddeld leveren onze projecten een rendement van 200% op voor onze klanten.
6: Rapportage
In-house marketingteams kunnen de rapportage en analyse van hun campagnes soms op een laag pitje zetten als ze met andere dingen bezig zijn. Een goed bureau voor sociaal-media management beschikt over systemen om de tijdlijnen, budgetten en deliverables te controleren. Voor een bureau is de ROI van een klanten verbeteren heilig. Daarom doen wij ons uiterste best om de transparantie met de klanten te handhaven bij de rapportage. In het rapport kan de klant zien hoeveel hij geïnvesteerd heeft en via welke kanalen de campagnes uitgevoerd worden. Met de rapporten kan de klant de ROI-trends volgen en zien of ze overeenstemmen met de doelstellingen van zijn/haar bedrijf.
Door de klanten rapporten en gegevens te verstrekken zal het online marketingbureau dat u inschakelt kunnen zien wat goed werkt en wat niet werkt in uw sociale-mediastrategie. Zij zullen u niet alleen deze informatie geven, maar als iets niet werkt, zullen zij ook hun ideeën geven over hoe het verbeterd kan worden.
Conclusie; social media uitbesteden is goed voor uw bedrijf
Social media uitbesteden zal zorgen voor fris talent om uw merk te verjongen. Door uit te besteden aan een bureau kunt u een zeer bekwaam en ervaren marketingteam aan boord halen om uw campagnes voor sociale-mediamarketing uit te voeren en te controleren. Bedrijven kunnen verschillende kanalen gebruiken met de zekerheid van een positieve return on investment (ROI), en ook uw bedrijf tijd en geld besparen.
Uw concurrenten voor zijn en op de hoogte blijven van de trends in de sector is van cruciaal belang, maar sommige bedrijven zullen daar geen tijd voor hebben, in tegenstelling tot een social media management bureau.
Wilt u uw social media utbesteden? Webticians kan u van dienst zijn.